طرح جديد وزارت براي بازپرداخت هاي نجومي / بيمه ها اگر توان پرداخت ندارند از بانک رفاه وام بگيرند

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 92
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 194
بازدید ماه : 190
بازدید سال : 2924
بازدید کلی : 13546

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 92
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 194
بازدید ماه : 190
بازدید کل : 13546
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1395
نظرات

معاون وزير بهداشت مطرح کرد:

 

سلامت نيوز:معاون وزير بهداشت گفت: پرداخت مطالبات بيمارستان‌هاي دولتي از سوي بيمه‌ها همواره يکي از چالش‌هاي بزرگ نظام سلامت کشور بوده است. مشکلي که علاوه بر ايجاد موانع و محدوديت‌هاي مالي براي بيمارستان‌ها، موجبات ناراحتي و بي‌انگيزگي پزشک و پرستار را براي ارائه خدمت نيز فراهم کرده بود.

به گزارش سلامت نيوز به نقل از فارس،محمد حاجي آقاجاني معاون درمان وزير بهداشت گفت: با اجراي برنامه تحول نظام سلامت تا حدودي اين مشکلات مرتفع شد اما پس از چندي، تأخير 9 ماهه پرداخت مطالبات از سوي سازمان‌هاي بيمه‌گر، مجدداً مشکلات عديده‌اي را براي بيمارستان‌هاي دولتي رقم زد.

وي ادامه داد: به‌منظور تسهيل روابط مالي ميان بيمارستان‌ها و بيمه‌ها پس از تشکيل چند جلسه در دفتر معاون اول رئيس‌جمهور با حضور اسحاق جهانگيري، وزراي بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعي، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور، رئيس‌کل بانک مرکزي، مديران عامل بيمه‌ها و جمعي از مسئولان دو وزارتخانه در مورد مطالبات معوقه بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت از سازمان‌هاي بيمه‌گر طرحي جديد با عنوان «عامل سوم» به وجود آمد و مقرر شد بانک مرکزي به‌عنوان عامل سوم سازوکاري را تنظيم کند که از اين پس از طريق آن‌ها پول خريد خدمات درماني به‌حساب بيمارستان‌ها و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي واريز شود.

آقاجاني در تشريح جزييات اين طرح گفت: مهم‌ترين عامل براي ارائه خدمات مناسب درماني توسط بيمارستان‌ها و مراکز و مؤسسات درماني، تأمين منابع پايدار و مستمر براي اين مراکز است. از سال 74 علي‌رغم اجراي طرح بيمه همگاني، همواره چالشي جدي ميان بيمارستان‌ها و بيمه‌هاي پايه وجود داشت؛ به اين صورت که خدمات درماني از سوي بيمارستان‌ها ارائه مي‌شد، اما هزينه‌هاي آن به‌موقع از سوي سازمان‌هاي بيمه پرداخت نمي‌شد. البته فواصل ميان ارائه خدمات و پرداخت مطالبات بسته به نوع مديريت در سازمان‌هاي بيمه‌گر همواره متفاوت بوده است.

وي ادامه داد: فاصله زماني پرداخت مطالبات بين دو الي هشت ماه متفاوت بوده است درحالي‌که ارائه خدمات از سوي بيمارستان دائمي و جاري است. متأسفانه در طول اين 20 سال به‌طور مکرر شاهد بروز اين مشکل و پرداخت در معوقات در ارائه خدمات بوده‌ايم.

آقاجاني اظهار کرد: طرح عامل سوم روشي مترقي و پيشرفته است که طي آن قراردادي سه‌طرفه منعقدشده است؛ يک‌طرف اين قرارداد وزارت بهداشت، سوي دوم سازمان بيمه تأمين اجتماعي و وزارت رفاه و عامل سوم نيز بانک رفاه است و بانک ميان بيمارستان و بيمه رفتار مي‌کند. کار به اين صورت است که بيمارستان‌ها اسناد پزشکي خود را به سازمان‌هاي بيمه‌گر ارسال مي‌کنند و سپس به‌صورت ماهيانه نيز يک رونوشت از اين اسناد را براي بانک ارسال مي‌کنند. بانک نيز بر اساس اين رونوشت نسبت به پرداخت 60 درصد از اسناد طي 15 روز اقدام مي‌کند.

وي ادامه داد: بيمه‌ها نيز طي مهلت سه‌ماهه قانوني، اسناد را بررسي کرده و نسبت به پرداخت 40 درصد باقي‌مانده اقدام مي‌کنند. اين روش براي اولين بار به اجرا درمي‌آيد. همچنين بانک با ارائه تسهيلات به بيمه‌ها، به پرداخت‌ها کمک مي‌کند و در واقع منابع بانک به کمک بيمه‌ها آمده و با دادن تسهيلات به سازمان بيمه تأمين اجتماعي، منجر به پرداخت به‌موقع مطالبات بيمارستان‌ها مي‌شو‌د؛ بنابراين اگر سازمان بيمه‌گر در نقدينگي خود دچار مشکل شود، بانک با دادن تسهيلات به بيمه اين مشکل را جبران مي‌کند.

وي در پايان گفت: طرح عامل سوم باهدف تسريع در فرايند وصول مطالبات مراکز ارائه خدمات از سازمان‌هاي بيمه، افزايش کارايي منابع نظام سلامت، حفظ يکپارچگي در مديريت دانش و اطلاعات حوزه سلامت، زمينه‌سازي خريد راهبردي خدمات سلامت، بهبود شرايط مالي بيمارستان‌هاي دولتي درزمينه تأمين نقدينگي و وصول به‌موقع درآمدها تسهيل و کاهش زمان فرايندهاي تنظيم، تبادل و رسيدگي اسناد پزشکي تبيين و اجرايي شد و طي 3 ماه اخير 380 بيمارستان وابسته به وزارت بهداشت بخشي از مطالبات خود را از بيمه تأمين اجتماعي به‌واسطه عامل سوم دريافت کرده‌اند



تعداد بازدید از این مطلب: 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود